Her forteller vi om aktuelle nyheter og betraktninger om Coppercoat bruk World wide.
Kontakt oss for nyhetsmeldinger og info. Send gjerne bilder og tekst.
God sommer til alle Coppercoat interesserte !
Flere nyheter fra coppercoat finner dere her : Coppercoat Blog
Seilbåten ble behandlet med Coppercoat i 2010. Vedlikeholdet av skroget gjøres veldig enkelt. Her utnytter båteiger Finstad mulighet til rengjøring av skrog ved hjelp av "gunstig" lavvann.
Les mer…Da er prosjektet med vår Nimbus Nova 33 avsluttet sier Andreas Iversen fornøyd. Overdelen er behandlet med Scholl consept Marine - M20 - High performance rubbing,
Et perfekt resultat både for coppercoat behandlingen og videre M20 finishen som virkelig gir prikken over i-en her .
Les mer…Coppercoat er et godt alternativ til de konvensjonelle bunnstoffene vi har på markedet i Norge sier daglig leder i Hundvåg båt og karrosseri, Henrik Usken. «Jeg kan bekrefte at Coppercoat virker effektivt og at kobberpulveret sitter igjen i skroget – selv etter 15 år.»
Les mer…Jobben gikk greit.. Vi var to personer og tok en side hver. blandet 1 liter av gangen som vi delte på. Det passet fint å begynne på neste strøk når vi var ferdig med forrige. Holdt igjen 1 liter til roret og støttepunktene. Da var jeg tom for tynner og det ble veldig tykk blanding, men det gikk bra.
Les mer…To vellykkede dager med påføring coppercoat – se bilder. Veldig bra! Nå skal det få herde helt ut, og så tar jeg og sliper lett med 500 papir, Så regner jeg med 10 bekymringfrie år på denne fronten. :) Jeg brukte tilsammen 12 liter Coppercoat til behandlingen.
Les mer…Båten er naturligvis grundig behandlet med Coppercoat
Les mer…Ny eksklusiv avtale er inngått med Clipper Round the world for eksklusiv bruk av Coppercoat bunnbehandling på alle regattabåtene under racet som starter i 2019
Les mer…Den 47 fots motorseileren Fænø ble sandblåst og klargjort for Coppercoat sist sommer.
Les mer…En av våre svenske kunder har vært på Norgesturne til Nord Norge
Les mer…To nye strøk med Coppercoat gjør susen
Les mer…COPPERCOAT PÅ «LOVINDA TOO»
Vi bunnbehandlet båten med Coppercoat i 2008. Bunnstoffet ble påført fersk og fortsatt klebrig epoxy, som sikret meget god vedheft. Båten har ligget på vannet nesten hele tiden siden, kun årlig slippsetting og avspyling. Begroing har vært meget beskjeden, hovedsakelig i vannlinjen. Lite begroing har vært bemerket av erfarne folk som håndterer slipping, og derved hatt god anledning til å se litt av hvert….
Vi har nå fornyet med 2 nye strøk Coppercoat etter 11 sesonger og nærmere 50.000 nautiske mil utseilt distanse, hvorav 4 år på jordomseiling. Vi måtte skrubbe vannlinja ukentlig i tropiske farvann. Dette kunne muligens vært redusert om vi hadde gått hardere på med fint sandpapir, som frigjør mer kobberioner. Men vi unngikk slipping pga begroing, som er både vanskelig å gjennomføre (og dyrt) under fjerne himmelstrøk.
Det medgår ca 2 liter pr strøk på vår båt (Baltic 38dp). Coppercoat er relativt kostbart, men den ekstremt lange levetiden tatt i betraktning, ble dette meget økonomisk.
Coppercoat er anerkjent blant myndigheter i land som stiller strenge miljøkrav. Lite begroing medfører raskere seilas, mindre drivstoff-forbruk og mindre fare for å transportere med seg uønsket marin begroing til sårbare miljøer.
Vi anbefaler gjerne Coppercoat både for hjemlige forhold og for seilas under fjerne himmelstrøk!
Irene og Svein Mathisen/Lovinda too: www.jordomseiling2014.wordpress.com
Følgende er en kommentar fra en Coppercoat-bruker :
Dette viser hvilken type ytelse du kan forvente når du bruker Coppercoat som din antifoul:
"Jeg har hatt Coppercoat på båten i 3 år nå - det fungerer utmerket.
42 knop topphastighet i vår Windy 37 HT 2 x KAD 300 når hun lanseres på våren og samme toppfart når jeg tar henne tilbake til skuret i oktober. Jeg bruker henne 2-3 ganger per måned i løpet av sommeren "
Hele flåten til tolv 70-fots havracingbåter er for tiden malt med Coppercoat, som vil dekke et samlet område på ca 1700m2, tilsvarende mer enn åtte tennisbaner. Denne prosessen innebærer bruk av 1000 kg kobber, mer enn vekten av England Rugby laget scrum. Det totale volumet av maling som skal brukes er 650 liter - tilsvarende omtrent seks bad, eller nesten 2000 bokser med Cola.
Clipper 70-flåten er for tiden i ferd med å legge til rette for forberedelsene til løpet som starter denne sommeren. Hver av de tolv havseilerne løftes og omlegges, og du kan sjekke ut bildene hos www.coppercoat.com